Hogyan írd meg lemondási szabályzatodat?

Hogyan írd meg lemondási szabályzatodat?

Szépségszalon lemondási szabályzat nem csak pillásoknak!


Biztos te is találkoztál már a „nagyon sajnálom, valami közbejött” jellegű lemondással az utolsó pillanatban. Ez még a jobbik eset, hiszen tudtad előre (ha nem is sokkal), hogy nem jön el vendéged. Ennél sokkal kellemetlenebb, mikor még csak le sem mondják az időpontot, szimplán nem jönnek el. Ezzel a szolgáltató idejét és ezáltal bevételét kockáztatja a meg nem érkezett vendég.

Ezért fontos, hogy legyen „Szabályzatunk” vagy „Házirendünk” – ki hogyan hívja.
 
Ha rendelkezünk ilyennel, sokkal nagyobb biztonságban vagyunk. Ez elméletben egyszerűen hangzik, de hogyan lehet szabályzatunkat úgy megírni, hogy mindkét fél számára a lehető legkorrektebb legyen?
 
Az első és talán a legfontosabb, hogy tisztán érthető, minél egyszerűbb legyen a házirended. Az egyszerűség mellett próbálj meg minden eshetőséget felidézni, hiszen az a jó, ha minden esetre van szabályod, így elkerülheted a félreértéseket.
 
Helyezd jól látható helyre a házirendedet! Ez lehet a váróban, vagy az árlistád mellett például. Ezen kívül tedd ki minden social media felületedre, hiszen jó, ha látják a potenciális vendégek még időpontfoglalás előtt. (Időről-időre meg is oszthatod házirendedet poszt és/vagy sztori formájában)
 
Talán erre nem is gondolnak sokan, de a szabályzat színei, stílusa illeszkedjen a szalonéhoz és legyen minél egyszerűbb! Itt gondolunk a felesleges elemekre, színes virágokra, díszítésekre. Jelen esetben a szabályzat a lényeg, nem a "körítés".
 
Ezt nem kell tartalmazni a házirendnek, de természetesen a díjaktól eltekinthetsz bizonyos esetekben, mint például olyan törzsvendég, aki mindig időben megjelenik, de valamely időpontja előtt csak pár órával hamarabb tud értesíteni arról, hogy nem tud megjelenni.
 
Hoztunk pár példát bizonyos szabályokra:
 
Késés
 
Késés esetén maximum 15 percet áll módunkban várni, hiszen ennél nagyobb csúszás esetén a nap további időpontjait sem tudjunk pontosan teljesíteni. Amennyiben következő időpontot foglalna, a lekésett kezelés 100%-át felszámítjuk. Ha munkatársunkra 15 percet kell várnia, az adott kezelést ingyen elvégezzük. Megértésüket köszönjük!
 
 
Lemondás vagy lemondás nélküli távolmaradás
 
Kérjük időpontját legkésőbb 24 órával a kezelés előtt mondja le, amennyiben nem tud megjelenni. Amennyiben 24 órán belül történik a lemondás, akkor a kezelés árának 50%-a, ha nem történik lemondás, akkor a következő időpontnál a lemondott kezelés 100%-a felszámolásra kerül. Megértjük, hogy történnek előre nem várt és tervezett események, ezért egyes esetekben munkatársunk eltekinthet a díjszabástól.
 
 

Mi jelen esetben magázódva írtuk meg a szabályzatot, de természetesen a tegező forma is tökéletes. :)