Szolgáltatásod árának emelésekor először is fontos, hogy megtervezd és megfontold a lépéseidet. Ne feledd! Ahhoz, hogy fenntartható legyen a vállalkozásod, időről-időre árat kell emelned. Ez nem döntés kérdése, egyszerűen így működik a gazdaság. Ezt mindig tartsd észben, és ne legyen bűntudatod, ha árat emelsz. A te szolgáltatásod nem alapvető szükséglet, hanem egy minőségi szolgáltatás, aminek ára és értéke van.
Pár tipp, hogy mire figyelj áremeléskor:
► Készíts piaci elemzést: Ne félj, nem nagy dologról van szó Csak nézz szét a közeledben lévő versenytársaid árait illetően, hogy megtudd, milyen árakkal lehet találkozni a piacon.
► Nézd át a költségeidet: Ellenőrizd, hogy az ár emelése fedezni fogja-e a költségeidet, valamint hogy milyen hasznot hozhat számodra az áremelés.
► Szólj az áremelésről a vendégeknek: Időben szólj az áremelésről, hogy fel tudjanak rá készülni. Magyarázd el, hogy miért emeled az árakat (alapanyagár, bérleti díj, rezsi, továbbképzések! - ezek mellett nyilván szeretnél pénzt is keresni és eltartani magadat :) ) Érdemes akár 2-3 alkalommal előre szólni.
► Légy őszinte: Mindenki tisztában van azzal, hogy szinte mindennek emelkedtek az árai, így érhető, hogy neked is emelned kell az áraidon. Ne félj erről beszélni, ez egy természetes dolog. Egyszerűen csak közöld a tényt, kommunikálj nyíltan és őszintén. Ez is egy üzlet, ebből neked meg kell élned, és ezt vendégeid is tudják.
► Csak ésszerűen: Úgy emelj árat, hogy a megemelkedett költségeidet fedezze, de ne ess túlzásba. 30-40%-os emelést nagyon kevesen fogadnak el, még ha indokolt is lenne. Inkább kétszer emelj árat kisebb mértékben, mint egyszer nagy mértékben. Ez pszichológiailag sokkal jobban emészthető lesz vendégeid számára.
► Ne akarj a legolcsóbb lenni: Vendégeid azért járnak hozzád, mert szeretik a munkád minőségét és a személyedet is. Emellett pillásként az áraiddal saját magad munkájának minőségét árazod be. Profi vagy? Akkor az áraid is legyenek profik! Nem az ár az elsődleges döntési tényező a szépségiparban, a nők szeretnek szépek lenni és ennek ki is fizetik az árát.
► Év közbeni emelés: Év elején könnyű árat emelni, mert az megszokott. De mi van, ha év közben akarsz árat emelni? Legjobb, ha valamelyik hónap elejére időzítesz, mert könnyebb megjegyeznie a vendégednek és neked is, hogy pl.: augusztus 1-jén lesznek az új árak.
Végül, ne feledd, hogy a jó ügyfélkapcsolatok megtartása a legfontosabb, ezért mindig legyen átlátható az áremelés oka és a változásokat kommunikáld az ügyfeleidnek.